Booti Booti National Park

 

Booti Booti


Italiano / English

We wanted to reach Queensland before the beginning of Winter, in June, to find a job and spend the time in a warmer place than Melbourne. But we were not in rush, so we explored a lot of places along the way up.

A couple of hours drive from Nelson Bay, we passed through the Booti Booti National Park. It’s a 8km peninsula between the Ocean and a lake, complete with pristine beaches and rainforests. Just a road divide the the two waters and a 7miles beach is the perfect place where relax yourself without no one around!

It’s too cold to have a bath in the Ocean but, this period of the year is also the perfect time to spot the whales along the East Coast. Thousands of them every year move north, in Queensland, to spend the winter and mate. If you are lucky you can see them breathing from the coastline. 



Facciamo ancora qualche chilometro verso nord, lungo la East Coast, sempre con l’intenzione di raggiungere il Queensland, per trovare un lavoro e passare l’inverno in un posto più caldo rispetto a Melbourne e tutto il Sud Australia.

Non siamo di fretta e vogliamo soddisfare il più possibile le nostre curiosità, scoprire tutti i luoghi stupendi che ci sono su questo Continente, famoso per la Natura incontaminata e gli animali diversi da tutto il resto del Mondo.

Un paio d’ore di macchina lungo la costa facciamo una deviazione attraverso il Booti Booti National Park. Questo è una penisola di 8Km tra l’Oceano ed un lago, ricco di lunghissime spiagge incontaminate e foreste pluviali. Solo una strada divide le due acque a destra e sinistra ed una spiaggia di 7miglia si rivela l’ideale per rilassarsi ed ammirare il panorama senza nessuno nei paraggi.

E’ un po’ troppo freddo per fare il bagno, solo qualche intrepido con la tavola da Surf, però è il periodo giusto per riuscire ad avvistare le balene che si stanno muovendo dalle fredde acque dell’Antartide per andare a svernare e riprodursi nel più caldo Queensland. Se siete fortunati riuscirete a vedere grandi e lontani sbuffi di acqua delle balene che salgono in superficie per respirare. 

Per noi ancora niente balene!!


 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s